5.11.2009

Çocuklarımızı Grip Virüsünden Nasıl Koruruz?


Geçen gün kızımın kreşinin sahibiyle de bu konuyu konuştuk.

Umarım diğer kreşler de temizliğe önem veriyorlardır.

Bakın çocuklarımız için neler yapabilirmişiz:


• Okulda, çocukların birlikte oynadığı oyunlar yerine daha az temas kuracakları oyunlara yönlendirilmeleri gerekir.

• Okuldaki arkadaşlarıyla, zorunlu olmayan yakın temastan (sarılma, öpüşme, beraber oynanan oyunlar vs…) kaçınmaları gerekir. Unutmamalı ki grip, hastalıklı birine bir metreden daha yakın olduğunda insandan insana bulaşır. Öğretmenlerin çocukları bu konuda uyarmaları gerekmektedir.

• Ellerini sık sık, özellikle öksürdükten veya hapşırdıktan sonra su ve sabun ile yıkamaları gerekmektedir.

2.5 Yaş Çocuk İnadı


Geçen kış, yani kızım 22 aylıkken gece ağlama nöbetleri başlamıştı ve yaklaşık iki ay boyunca sürmüştü. Bu durumu nasıl yaşadığımızı ve çözümlerimizi sizinle paylaşmıştım.
Şimdi tam da herşey yoluna girecekken "2.5 yaş inadı" çıktı.
Bizim zamanımızda var mıydı bunlar?
Üst kattaki çocuk niye böyle yapmıyor? gibi sorular kafamızdan geçmiyor değil.
Eşim de ben de çocuğumuza kaliteli zaman ayıran, onun mantıklı isteklerini yerine getiren, ona yalan söylemeyen ve sevgimizi gösterebilen ebeveynleriz.
Ama bunlar çocuğun "hayır" demesini, anlamsız isteklerini ve inatlarını engellemiyor.
Hatta bazı kaynaklara göre bu kadar ilgi bile çocuğun inadını tetikleyebiliyor.
Ben bu durumda ne derim biliyor musunuz!
Bu çocuk büyütme işi çok karmaşık bir iş !?%..^,3#!??
Bu günlerde kızım, eskiden yapmaktan zevk aldığı şeyleri istemiyor, olmadık şeylere ağlıyor, onu giymem, bunu istemiyorum, sen git sen gel gibi elimizi kolumuzu bağlayan isteklerde bulunuyor.
Ne yapmalı ne etmeli?

Yazımın devamı için lüften tıklayınız...

Tüketici Haklarınızı Biliyor musunuz?


Bundan yaklaşık 20 yıl önce Ankara'da bir mağazadan çanta satın almıştım. İki gün içinde çantanın köşeleri aşındı ve içindeki karton göründü. Mağazaya gidip gösterdiğimde, başka bir malla değiştirebileceğimi söylediler. Baktım ama uygun başka bir şey bulamadım. "Para iadesi" istediğimi söyledim. "Olmaz yapamayız, şirket prensibimizde yok" dediler. "SATILAN MAL GERİ ALINMAZ"

Hemen Ankara Tüketici Koruma Derneği'nin adresini buldum ve gittim. Çok ilgili ve bilgili bir hanım, bana bu konudaki haklarımı anlattı. "Bu gizli defoymuş" Para iadesi kaçınılmazmış.

O gün hem derneğe üye olmuştum hem de bir tecrübe daha kazanıp büyümüştüm. Mağazadan paramı aldığımda, hakkımı savunabildiğim için kendimle gurur duymuştum.

Yıl 2009, geçenlerde yine aynı şey başıma geldi. Marka vermekten hiç kaçınmıyorum. Astoria'daki Calzedonia mağazasından kızım için hatrı sayılır bir ücrete kilotlu çorap aldım. 3 saat giydi ve bacak araları pıtır pıtır oldu. Ertesi gün hemen mağazaya götürdüm. "Para iadesi yapamayacaklarını, hatta ürünü gönderip onay almaları gerektiğini" söylediler. "Nerden, ne onayı" gibi sorularıma yanıt veremediler.