30.06.2010

3 Yaşındaki Kızımın İlk Ergenlik Dönemi!

Efendim, şimdi bu başlığı annem görünce şaşıracak!
- Bizim zamanımızda böyle şeyler yoktu, ilk ergenlik dönemi 3 yaşında olur mu?
- Benim çocuklarımın hiç böyle şeyleri olmadı.....diyecek.
Eeee devir değişti, ben de 6 yaşımı hatırlıyorum, tam şimdi kızımın bana yaptıklarını yapıyordum. Ama benim kızım 3 yaşında...
Neler yapıyor???
Benim hava şartlarına uygun diye hazırladığım giysiler giyilmez tam tersi giyilir.
(O yüzden ben de giymesi gerekenin tam tersini seçip koyuyorum, o zaman doğruyu buluyoruz:))
- Dişini fırçala deyince çok bozulur.
O zaten fırçalamaya gidiyormuş muş...
- Haydi yemek hazır masaya gel deriz.
- Beni rahatsız etmeyin resim yapıyorum der.
Okuldaki arkadaşları ile yaşadığı en ufak bir olumsuzluk, o çocuğun "kötü çocuk" olmasına yetiyor.
Başka bir sorunumuz da şu:
Kendini konuma güdüsüyle erkek çocuklarına vurmak çıktı.
Biraz haklı tarafları var ama;
Ben çocuğum her zaman en doğruyu yapar diyen annelerden olmayacağım için; 3 yaşındaki kızımda da suç ya da eksiklik arıyorum. Ve tabi ebeveyn olarak kendimizde.
Her okulda bir iki tane "yaramaz" diye tabir edebileceğimiz çocuk tipi bulunur. O yaramaz erkek çocuğu 5 yaşında, benim kızımı itiyor, elinden oyuncak çekiyor, yere düşürüyor vs..
Kızımda da bu yüzden kendini koruma güdüsü gelişmiş, her erkek çocuk bana öyle yapacak sanıp, iyi kötü hepsine tepkili davranıp vuruyor. Bunu da geçen hafta sonu gittiğimiz Yıldız Parkı'nda gözümüzle gördük. Parkta yanına yaklaşıp oynamak isteyen her erkek çocuğuna vurdu.
Bu konuda okul psikoloğuyla konuştuk.
Yazının devamı için TIK'layın...

Hiç yorum yok: