30.06.2010

Ana Okullarında Yıl Sonu Gösterisi Olayı

Geçen yıl kızımdan 1.5 yaş büyük yeğenimin vasat ana okulunun gösterisini izlemeye gitmiştik. Ela 2 yaşındaydı, aralardaki beklemelere dayanamayıp, boş sahneye fırlamış kendi çapında sıkılan izleyicilere dans edip gösteri yapmıştı. Herkesin çok hoşuna gitmiş ve güne damgasını vurmuştu. Zavallı okulun zavallı öğrencileri ise arkada sıkılmış, acıkmış ve çoook bekleyerek sahne almışlardı.
2.5 yaşına geldiğinde Ela'yı, benim işime yakın olsun diye Etiler'de hatrı sayılır bir ana okuluna verdik.
Okuldan genel prensiplerde memnunuz.
Geçtiğimiz Cumartesi günü yıl sonu gösterileri oldu.
Yıl sonu gösterisine hazırlanırken içimden gelen sese güvenmeyip sonuna kadar okulu izledim.
*Onlar tecrübeliydi,
*Önce miniklerin gösterisini yaptırırlar, sonra büyükler sahneye çıkardı.
*Kuliste çocukları doyururlardı,
*Gösteri zamanında başlardı,
*Herşey kararınca olurdu,
*Aralarda çok bekleme yapılmaz, seyircilerde sıkılmazdı....
Bunların hiçbiri olmadı, benim içimden gelen ses doğru çıktı :(
  • Saat 14.30 denilen gösteri, artık bizim ısrarlı alkışlarımızla 15.15'de başladı.
  • Önce 3,4,5 yaş beraber çıkıp şarkılar söyledi, söylemeye çalıştı,
  • Biz dahil tüm veliler, çocukları onları görsün diye el salladı,
  • Aralarda çok beklettiler, tonmaisterin hiçbirşeyden haberi yoktu, hep hata yaptı.
  • Okul sahibi konuşmasında, "siz yemek bile yediremiyorken, bakın biz çocuklarınıza neler yaptırabiliyoruz" diye bize ince bir fırça kaydı :)
  • Aksaklıklar üst üste geldi, mikrofonun ayarı hep bozuktu vs...
  • En son yine büyük bir grup 3,4,5 yaş topluca "bale gibi bir şey" yaptılar. Bizim minikler o kadar yorulmuş ki esneyen mi ararsın, başını kaşıyan mı, ağlayan mı, anne nerdesiiin diyen mi?***
Ela'yı 30 saniye tütü ile gördük ve artık kulise gitmeye karar verdim.
Bize dağıtılan programa göre Ela'nın görevi bitmişti. Benim gibi bir kaç veli ile beraber aldım kızımı ve çıktık.
"Seninle gurur duyduk, çok güzel yaptınız her şeyi" dedim, "sen nasıl buldun gösterini beğendin mi" diye sordum.
Yazının devamı için TIK'layın...

1 yorum:

sevil dedi ki...

güzel paylasım