9.08.2007

Bebekler ve Televizyon

Bu, çok önemli ve uzman tavsiyesi gerektiren bir konu.
Ben anne olmadan önce, arkadaş çevremden televizyonla ilgili hep "kurtarıcı" diye söz edildiğini duydum. Bebek yemek yemez ama televizyon açılır, özellikle reklamlar onun karşısında yemek yedirilir. Hatta reklam bitince kanallar aranır reklam bulunursa çok sevinilir...Çocuğu oyalamak çok sıkıcıdır, televizyonun karşısına oturtulur. Hiç olmazsa 15 dakika kazanılır. Bu, ebeveynlerin kolaya kaçma metodu. Kimse kusura bakmasın.
Televizyon çocukları agresif yapar, herşeyi 3 boyutlu değil 2 boyutlu algılar. 3. boyutualgılamakta zorlanır.
Ben;
*4,5 aylık kızıma, doktorunun önerisiyle meyve ve sebze yedirmeye başladım.
Her sabah kahvaltı masasına sandalyenin üzerine kızımı da ana kucağıyla koyuyorum. Biz yemek yerken bizi izliyor ve arada bir ona da kaşıkla elma ya da armut veriyorum. Onu -yemek masada yenir-e alıştırıyorum. Oyuncağıyla ya da herhangi bir şeyle oynatarak yedirmiyorum.
Saat 14'deki sebzesini de aynı şekilde yiyor.
O uyanıkken biz de televizyon açmıyoruz. Gündüz, bakıcısı sürekli müzik dinletiyor, sakin yavaş melodiler...
Ela'yı, en az 2 yaşına kadar televizyonla tanıştırmayacağız. Baby TV de dahil :) Kendiyle, ailesiyle, oyuncaklarıyla, kuzenleriyle ilgilenmesini ve tanımasını istiyoruz. Ve bunu herkese kesinlikle tavsiye ediyoruz.
4 aylıktan itibaren yemek alışkanlığını rahatlıkla verebilirsiniz çocuğunuza. Televizyonda reklam aramanıza, yoksa sinirlenmenize ve çaresiz kalmanıza hiç gerek yok.
Bu konuda benim tavsiyelerim ve ricalarım bitmez. Lütfen bir de bu sitedeki uzmanların tavsiyelerini okuyun.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Neslihan'cım gerçekten olurmu yani, o kadar güzel bakan anne babalar bile sürekli reklam arayarak oyalıyorlar bebekleri.

Adsız dedi ki...

BBC televizyonunda geçenlerde izlediğim bir programda, TV'nin bebeklerde 3B algılama problemi yarattığını söylüyordu. Çocukları oyalamanın en kolay yolu TV. Ancak unutmayalım ki genelde doğrusu zor olan yoldur.

TV'nin büyüklere bile zarar verdiği günümüzde Neslihan hn güzel noktaya değinmiş.

Adsız dedi ki...

Merhaba.11 aylik oglum var.ilk cocugum.benDe reklamla yemek yediRen annelerdenim malesef.AMA bu kadar zararLi oldugunu bilseydim coook dikkatLi olurduM.