2.01.2008

İlk Dişler

Kızıımın ilk dişleri 9.5 aylıkken çıktı. 1 Ocak'ta :)
Yaklaşık 15 gündür yoğun olarak diş çıkarmanın etkilerini yaşadık. Bence hafif atlattık ama yine de son 15-20 gündür dişlerle ilgili yaşadıklarımızı aktarmak istiyorum.
İlk dişler çıkarken:
-Devam eden ağızdaki salyalar çoğalacak,
-Önceden rahatlıkla yediği yiyecekleri yemek istemeyecek, iştahsız olacak,
-Huzursuz olacak annenin kucağından hiç inmeyecek,
-Uykudan ağlayarak uyanacak,
-Ateşlenecek...
Bunlarla ilgili aldığım önlemler:
-Diş kaşıyıcılar benim kızımın hiç dikkatini çekmedi onları oyuncak olarak kullandı. Öyle olunca dişini bulduğu boncuklarla, çay kaşıklarıyla kaşıdı. En son çok yumuşak olan bir diş fırçası verdim eline, rahatlıkla damaklarını kaşıyabildi. Tüm annelere öneririm.
-Çok sevdiği çorbaları ara öğündeki meyveleri yiyemez oldu. Ben de Milupa'nın Aptamil 3'ünü aldım. Yemek yemediği zamanlarda hiç zorlamadım, süt içirdim. Anne sütüne daha çok düştü. Hem benim sütüm hem Aptamil ona iyi geldi.
-Her gün yapmıyordu ama çoğu zaman kucağımdan inmiyordu. Damaklarına sürmek için jeller satılıyor. Doktorunuza sorarak siz de rahatlıkla kullanabilirsiniz. Ben böyle huzursuz olduğunda emziğine sürüp veriyordum, çok rahatlıyordu.
-Ağlayarak uyanması ağrı verdiği için olabilir doktoruna sorup genellikle yatırmadan önce ağzı kesici vererek yatırıyordum.
-Bir gün boyunca ateşi çıktı indi. En yüksek 39.2 oldu. Ateş düşürücü şurubunu 4-5 saat arayla verdim. Bazen o bile düşüremiyordu ateşi. O zaman da sirkeli suyla alnını ensesini,bacaklarını, ayaklarını sildim. Bir kaç kere de ılık suyla duş aldırdım.
Nihayet kızım 1 Ocak günü alt ön dişlerden birini çıkardı. Darısı diğerlerine...

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Mutlu sağlıklı yepyeni, taptaze bir yıl dilerim.

uykucu dedi ki...

neslihancığım bizdede ilk dişler 8-9 aylıkken çıktı çok büyük sorun yaşamamıştık sadece aynı zamanda da anne sütünü bıraktığı için korkunç kabızlık sorunu yaşamıştık .her çocukta bu tür belirtiler olmazmış umarım çabuk atlatır. artık biri çıktıysa devamıda gelir diş fotosuda koysaydın..minik pirinç tanesinin:))