21.04.2008

Bebeğim Yürüyor


Benim kızım 11 aylıkken tek başına yürüme denemelerine başladı. 12 aylıkken oturduğu yerden kalkıp yürüyebiliyordu. Şimdi 13 aylık ve evin her tarafını keşfetmek ona büyük zevk veriyor.

Bunun yanında tehlikeyi bilmediği için bazen kazalar olabiliyor.

Bebeğinize sürekli "hayır" "dur" "yapma" dememek için evinizi bir müddet onların ihtiyaçlarına göre düzenleyin.

Aslında ufak defek değişikliklerle ev, yürümeye başlayan bebeklerimiz için daha kullanışlı ve tehlikesiz hale gelebiliyor.
Ben;

  • Salondaki televizyon sehpasının üstündeki her şeyi kaldırdım. Üzerine yumuşak, pufuduk bir örtü örtüp arkadan kaymaması için tutturdum.
  • Kapılara Ikea'dan aldığım kapı stoplarını taktım, elini sıkıştırması mümkün değil.
  • Bazı radyatör peteklerinin alttaki vanalarının önüne minder koyup arkadan tutturdum. Olabilecek düşmelerde kafasını vursa da çok zarar görmeyecek.
  • Dolap ve dresuarın kapaklarını kurdele ile bağladım. Açmaya çalışıyor, açamayınca sıkılıp vazgeçiyor.
  • Dolap çekmecelerinin kulplarını tamamen çıkardım, kendim açarken, kulbun vidasını deliğe takıp açıyorum.
  • Bebeğimin açıp kapatması içine birşeyler koyabilmesi için alttaki bir çekmeceyi ona ayırdım. Arasına kapı stobu taktım. Yarı aralık duruyor, istediğinde açıp içindeki oyuncaklarını alıp oynuyor.
  • Aynısını mutfak çekmecesi için de yaptım. Alttan iki çekmeceye stoper takarak ona ayırdım. Birinin içinde kurulama bezleri var, birinin içinde de tahta kaşıklar var. Onları rahatça alıp oynamak Ela'ya keyif veriyor.
Böyle değişikliklerle istediği gibi yürüyüp, istediği odaya girebiliyor. Hem de düştüğünde daha az hasar görüyor.
Eğer sizin evinizde alınabilecek tedbirler daha fazla ise çocuk güvenliği ile bir site buldum. İncelemenizi tavsiye ederim.

Hiç yorum yok: