5.11.2009

Tüketici Haklarınızı Biliyor musunuz?


Bundan yaklaşık 20 yıl önce Ankara'da bir mağazadan çanta satın almıştım. İki gün içinde çantanın köşeleri aşındı ve içindeki karton göründü. Mağazaya gidip gösterdiğimde, başka bir malla değiştirebileceğimi söylediler. Baktım ama uygun başka bir şey bulamadım. "Para iadesi" istediğimi söyledim. "Olmaz yapamayız, şirket prensibimizde yok" dediler. "SATILAN MAL GERİ ALINMAZ"

Hemen Ankara Tüketici Koruma Derneği'nin adresini buldum ve gittim. Çok ilgili ve bilgili bir hanım, bana bu konudaki haklarımı anlattı. "Bu gizli defoymuş" Para iadesi kaçınılmazmış.

O gün hem derneğe üye olmuştum hem de bir tecrübe daha kazanıp büyümüştüm. Mağazadan paramı aldığımda, hakkımı savunabildiğim için kendimle gurur duymuştum.

Yıl 2009, geçenlerde yine aynı şey başıma geldi. Marka vermekten hiç kaçınmıyorum. Astoria'daki Calzedonia mağazasından kızım için hatrı sayılır bir ücrete kilotlu çorap aldım. 3 saat giydi ve bacak araları pıtır pıtır oldu. Ertesi gün hemen mağazaya götürdüm. "Para iadesi yapamayacaklarını, hatta ürünü gönderip onay almaları gerektiğini" söylediler. "Nerden, ne onayı" gibi sorularıma yanıt veremediler.

Hiç yorum yok: