31.03.2010

Tasarım Sanat İçin mi İnsan İçin mi?

Tasarımın birçok şeyi kapsaması gerekiyor. Hem sanat için hem insan için olanı varsa ohh ne ala!
Yani hem kullanışlı hem görsel açıdan zengin olursa tasarımı yapan doğru yolda demektir. Hatta insanlığa, hayatı kolaylaştırdığı için katkıda bulunmuştur.
Bir müşterimizin kiralık villasının mutfağını tasarlarken 1. sırada kullanışlı 2. sırada güzel, 3. sırada fiyatının uygun olmasına çalıştım. Diğer taraftan beğenilen kapak pek de kullanışlı değildi.
Yani ayda bir mutfak kapaklarının kulak pamuklarıyla ince ince temizlenmesi gerekir.
Onu, kullanmaya başladıklarında görecekler ve tasarım işinin sanıldığı kadar kolay olmadığını anlayacaklar.
Dün başka bir müşterimizle sohbet ederken, yeni yaptırdığı mutfağındaki paslanmaz çelik kulplarını hergün silmek zorunda kaldığını söyledi. Özel spreyini almış, el izlerini, damla izlerini gözdükçe siliyomuş.
Bayanların mutfakta yaşamadığı bir bu stres kalmıştı: Yanlış tasarımı sindirmek...
Üstte gördüğünüz resim tam Tasarım Bilmecesi olacak bir resim değil mi? Ama bu yanlış tasarımı görünce dayanamadım, sizinle bu şekilde paylaşmak istedim.
Bu bir ada tipi dablumbaz.
Ben mi yanlış biliyorum diye düşündüm dablumbaza bakarken; ocağımızın etrafını, aspratörü 2 gün silmeyince yağ tabakalarının kemikleştiğini.
Sadece bir kullanıcı olarak; dablumbaz tasarımcısına soruyorum:
Paslanmaz çelik şeritlerin içi nasıl temizlenecek? Oralara nasıl ulaşılacak?
Amaaa misafirinizin mutfağınıza  girer girmez bu şık dablumbazı görünce yüz ifadesi için herşeye katlanırım diyorsanız,
Bu tasarımlardan piyasada bol bol var.

Hiç yorum yok: