20.11.2007

Pnömokok

Son zamanlarda televizyonda çıktığını görmüşsünüzdür.
Eğer bebeğiniz varsa bu yazımı okumanızı öneriyorum.
Geçmiş tarihli bir yazımda "Bebekler ve Alışveriş Merkezleri"nin ilişkisini yazmıştım.
Her gördüğüm anne ya da babaya; bebekleri lütfen kalabalık, havasız yerlere sokmayın diyorum. Onlar da ama alışveriş merkezlerinde havalandırma var diyorlar :) Evet var, ama bu havalandırma bebeklerin henüz çok nazik bağışıklık sistemi için hiç uygun değil. Ve ben bunu mesleğim gereği iyi biliyorum.
Yakın bir arkadaşımın başından geçen olayı kısaca paylaşmak istiyorum.
13 aylık kızları bir gece ateşleniyor. Şurup veriyorlar düşmüyor, 4 kez duş aldırıyorlar düşmüyor. Sabaha kadar bekleyip acile götürüyorlar. Çok kuvvetli antibiyotikler veriliyor, ilikten su alıp testler yapılıyor....Sonuç Pnömokok virüsü almış ve Menenjit başlangıcı.
21 gün hastanede kaldılar, düşünebiliyor musunuz annenin ve 13 aylık bebeğin çektiklerini.
Şükürler olsunki bebek virüsten tamamen temizlenmiş şimdi iyi.
Tedavi eden doktorların tavsiyesi ise "temiz hava aldırmak" olmuş.
Hepimizin kulağına küpe olsun.
Hayatımızda bir müddet alışveriş merkezlerinden uzak duralım. Bence; bebeğimizin sağlığı için bunu kolaylıkla yapabiliriz.
Tabiki şehirde yaşamak bir sürü mikropla, hastalıkla burun buruna olmak demek.
Ama bunların hepsinin toplandığı ve bebeklerimizin minik ciğerlerini hedef alan kapalı alanlardan uzak durabiliriz. Bu siteyi incelemenizini öneririm SEN KORK PİNÖMOKOK

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Neler varya valla anam lugat gibi kadınsın helal olsun sana :)