2.12.2007

Bebeği Yemeye Alıştırmak

Katı gıdalara hangi ayında başlarsanız başlayın; meyve ya da sebzeleri bebeğinize tanıştırırken rondo kullanmayın. Meyveleri cam rendeyle püre haline getirin, sebzeleri de haşlayıp çatlalla ezin.
Çorba hazırlarken tüm malzemeyi pişirip sonra da rondodan geçirmek çok kolay oluyor. Belki böyle yedirireniz çok da kolay yemeye başlayacak. Ama bu şekilde yedirirseniz pütürlü yiyeceklere alışamayacak. Büyüdüğünde ise çok geç olacak. 1 yaşına girip kek parçasını ağzına koyamayan bebekler gördüm. Ya da çorbasının içindeki şehriye taneleri yüzünden çorbayı yemeyenleri.
Biz Ela'ya daha öncede yazmıştım katı gıdalara 4 aylıkken başladık. Doktoru yutkunmayı bu ayda öğreniyorlar demişti. Meyveleri püre olarak sebzeleri de ezerek tanıştırdım kızıma. İki ay yemeklerine bu şekilde devam ettik.
Şimdi 9. ayında ve dişleri henüz olmamasına rağmen mısır gevreğini tane tane yiyebiliyor:) Muzu sadece parmağımla azıcık ezerek yediriyorum. Çorbasını ise sebze ve et parçalarıyla yapıyorum. Çok rahatlıkla yiyebiliyor.
Katı gıdalara ilk başladığında rondo kullanmamanızı önemle tavsiye ederim. Bir dahaki yazımda 7. aydan itibaren yiyebilecekleri çorba tarifi vereceğim.

Hiç yorum yok: