30.05.2008

Örgü Battaniye

Örgü BattaniyeBu ipi 1998 yılında Ankara'da Şık Düğme'den almıştım.

Annemle beraber hırka örmüştük.

Yıllar geçti, hamileyken "şu eskilere bakayım" derken hırkamı buldum.

Şimdi bu hırka giyilmezdi, ben de kızıma battaniye örmeye karar verdim.

Büyük bir zevkle hırkamı söktüm ve hızla battaniyeye başladım.


Örgü Battaniye

Yapılışı:Farkettiğiniz gibi düz ördüm.

100 ilmekle başladım, bir çerçeve oluşturmak istedim. İlk 10 sırayı ve kenarlardaki 10 ilmeği haroşa ördüm.

İpim bitene kadar örüp kestim. Uçları çok sarkmasın diye de üste ve alta basit bir tığ işi geçtim.

Üzerine yaptığım çiçeklerin açık kahve ipi de başka bir kazaktan sökmeydi.

Böylelikle bir malzemeye "2. hayat" şansı vermiş oldum:)

Ela minikken arabada kullanıyordum, şimdi de ikimiz piknik yaparken üzerine oturuyoruz.

Size de tavsiye ederim....

Yaptığım diğer battaniyeyi görmek ister misiniz!
(Kardeşine Yolla Kampanyamıza katılmak, doğudaki çocukları sevindirmek ister misiniz! )

Hiç yorum yok: