24.05.2008

Enerji Veren Yiyecekler


Bugün yaşadığımız bir tecrübeyi sizinle paylaşmak istedim. Diğer ebeveynler için de faydalı olur diye umuyorum.

Ela 14 aylık. Herşeyi yiyor ve hatta tatmak istiyor. Bunu 7. ayından sonra herşeyden azar azar tattırarak başardığımızı düşünüyorum.

Şimdi yeni bir şey yediğinde çok mutlu oluyor.

Bu gün de; ben dondurmalı kazandibi yerken ona da tattırdım. Tabiki çok sevdi. Minik minik vermeme rağmen, ben bitirene kadar o da tatlıma ortak oldu.

Veeeee güneşten bitkin düşmüş, uykusu gelmiş çocuk gitti, koşturan, kahkahalar atan, merdiven basamaklarını defalarca inip çıkan çocuk geldi.

Tatlının verdiği enerji o kadar net görülüyordu ki!

Ben yedirdiğimde saat sabah 11 civarlarıydı. O saatlerde yenen tatlı çok olmadığı sürece çocuğa enerji verir ve bu doğrudur.
Ama akşama doğru yedirilen tatlı, çikolata çocuğa yine enerji verir ve uyku düzeni alt üst olur, bu yanlıştır.

Kendinize yaptığınız kek, tatlı gibi yiyeceklerin şekerini biraz az atıp bebeğinize de yedirebilirsiniz.

Ben kızıma (yararlı) herşeyden tattırdım. Böylelikle yemek zevki tad alma zevki de oluştu. Yani çocuklarımıza doyurmak için değil, yemek zevki için de yedirmeliyiz. "Bir Yaşındaki Bebeğin Yemek Yemesi" yazımda da bahsetmiştim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

sitenize 11 aylik bebegim icin kahvalti alternatifi ararken girdim. bu yaziyi gorunce altina bir yorum birakmak istedim.

bebekler 1 yas civari herseyi tatmak denemek istiyorlar, yemeye karsi cok istekli oluyorlar. ama sonra azaliyor baslardaki bu istek. ilk cocugumda bunu yasadim, ayni seyi baska arkadaslarim da yasadi.

aklinizda bulunsun :)

istekleri azaldiginda ise sadece sevdikleri ve alistiklari seyleri yiyorlar. o yuzden tatmak istedikleri bu donemde onlara mumkun oldugunca degisik ve faydali gidalari sevdirmek gerekiyor.

sevgiyle,
busra
http://www.annenotlari.com