31.03.2008

5 Aylık Bebeğin Beslenmesi - 2


Hiç bir anne düşünemiyorum ki doğumdan sonraki ilk günden itibaren, "acaba sütüm bebeğime yetiyor mu?" demesin.

Bazılarımız bebeği zorlamadan iyilikle çok yedirmeye çalışırız, bazılarımız da ağzına tıkarak zorla çok yedirmeye...

Her ikisinde de annelerin düşündüğü tek şey "iyi anne olmak"tır.

Halbuki bebeğimizin de bir kişiliğinin olduğunu, eğer az yiyorsa bir sebebinin olabileceğini, çok yemenin de o kadar iyi olmadığını hep unuturuz.

Daha önceki 5 Aylık Bebeğin Beslenmesi yazıma gösterdiğiniz ilgiden ve yaptığınız yorumlardan yine "beslenme" ile ilgili yazı yazma gereği duydum.

Bebek 4. ayını tamamladıktan sonra katı yiyeceklerle "tanışma" zamanı gelmiş oluyor. 5 ayı tanışmayla geçiyor.

İlk meyve püresiyle başlanıyor, 1. gün 1-2 kaşık,2. gün 4-5 kaşık, 3. gün bir fincan ve çoğartarak bir su bardağına kadar ilerleniyor.

Ben önce kayısıyla başladım. Bebeğimin 5. ayı yaza denk gelmişti. Fincan seviyesine getirip diğer meyveye şeftaliye geçmiştim.

Bir kaç meyveyle tanıştıktan sonra sebzelere geçiliyor. Az suda haşnayarak pişiriliyor ve rondodan geçirmeden çatalla ezerek yediriliyor. Özellikle hem meyve püresinin hem de sebze püresinin az da olsa pütürlü olmasına dikkat edilmesi gerekiyor.

Bebek yeni yiyecekleriyle tanışırken bazıları ona kabız ya da ishal yapabiliyor. Bu durumda onu kesip diğerine geçiliyor.

Hiç birisi için israr edilmemeli ve ay sonunda ancak su bardağı kadar fazla verilmeli. Zira yeni tanıştığı yiyeceklere yavaş yavaş alışmalı.

Tabi 5. ayında bebeğin ana öğünleri anne sütü ya da devam sütlerinden.
5. ayın sonunda artık bir öğünü bu katı (bir su bardağı) yiyeceklerden verebiliyorsunuz.

Benim bebeğim o ayında üç saatte bir besleniyordu.

Sabah 08.00'de emzirip işe gidiyordum.
11.00-11.15'de sağılmış anne sütü biberonla bakıcısı veriyordu.
14.00-14.15'de ben emziriyordum.
17.00'de az miktarda biberonla anne sütü
Gündüz 2 ya da 3 kez uyuyordu.
19.00'da Milupa'nın devam sütünü içirip uyutuyordum
23.00'de emziriyordum.
Gecede iki kez emmek için kalkıyordu.

17.00 seansına 5. ayın sonunda meyve püresini koymuştuk. Hem Ela'nın hoşuna gitmişti hem de benim:) Çünkü 19.00 seansında devam sütü vermeyip sağılmış anne sütü veriyordum.

Şimdi bazı otoriteler ve kaynaklar, bebeğin 6. aya kadar sadece anne sütüyle beslenmesi gerektiğini savunuyor; bazıları da 4. ayında bebeğin çiğnemeyi öğrendiğini ve katı yiyeceklere başlanabileceğini...

Biz doktorumuza güvenip başlattık.

Benim kızım şimdi 13. ayında. 5. ayda yani "tanışma" ayında çok yiyecekle tanıştığı ve hiç zorlamadığım için, şimdi gayet rahat ve zevk alarak yemek yiyor. Yeni tanıştığı yiyecekleri "mızmızlanarak" değil "hammm" diyerek yiyor.

Geçen gün doktor kontrolünde bu sebeple doktorumuz Meral Saraçel Hanım'a teşekkür ettim. (Bu konuyla ilgili M.Saraçel'in bir ropörtajını buldum.)

Bebeğinizin severek ve iştahla yemek yemesinde; kişiliği, sizin yemek yedirme anlayışınız, yemek saatleriniz de çok önemli yer kaplıyor.
Bir dahaki yazımda bunlara değineceğim.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

5,5 aylık erkek bir bebeğim var ve en güel şekilde nası büyütebilirim diye elmden gelen her bilgiye ulaşmaya çalışıyorum.Yazdıklarınıada aynen katılıyorum ve çocuğum neredeyse herşeyi yiyebilme pozisyonunda şuan.Verdiğiniz bilgilerden dolayı çok teşekkür ediyorum.