31.03.2008

Anne Sütünden Keserken Dikkat Edeceğiniz Noktalar


Bebekle İlgili Olanlar:


  • Bebeğinizi tanıyorsunuz. Onu çok fazla sinirlendirmeyin. Zira sakin bir bebeği huzursuz bir bebeğe dönüştürebilirsiniz.
  • Emmek istediğinde, konuyu değiştirin, yeni oyunlar bulun ve ona öğretin.
  • Bütün işinizi bırakın ve sadece bebeğinize konsantre olun. Aklına sizi emmek geldiğinde hemen elinizin altında oyalayıcı birşey olsun.
  • Yakası kapalı bir giysi giyin. Hatta göğsünüzü hissetmemesi için sarın ya da sıkı çamaşır giyin.
  • Emmek isteyeceği zamanlarda yapabiliyorsanız dışarı çıkarın, gezdirin.
  • Uyku zamanlarına gezmeye çıkın, arabasında uyuyakalsın.
  • Emmek istediğinde, gizlice göğsünüze tuzlu suyu sürün ve "bak, artık bu tuzlu" yu gösterin.

Anneyle İlgili Olanlar:


  • Bebeğiniz emmediği için sütünüz birikecek ve ağrı yapacak.
  • Göğsünüzü rahatlatacak kadar sağın.
  • Çok sağarsanız yine sütünüz gelmeye devam eder.
  • Sütten keserken kararlı olun.
  • Psikolojik açıdan emzirmediğiniz için kendinizi kötü hissedebilirsiniz. Ama bebeğinizi ömür boyu emziremeyeceğinize göre, bu güzel paylaşımın yerine başka güzel bir paylaşım koyun.
  • Eşinizden destek alın.

2 yorum:

tulincik dedi ki...

merhaba
bende bebegimi zorunlu olarak memeden kesmemeye calisiyorum. aslinda 2 yasina hatta biraz gecene kadar meme vermeyi istiyordum ama kullanmak zorunda kaldigim ilaclar yuzunden birakiyorum. yoksa kizimda bende inanilmaz zevk aliyorduk:((( anne sutu vermedigim 2. gun bugun ilk gun iyi gecti ama ben psikolojik olarak resmen yikilmis durumdayim. surekli aglayasin geliyor, gogsumdeki agrida cabasi:(((( mecburen birakmak zorunda oldugum icin boyle oldu sanirim. birtanecik kizim degilde ben hazir degildim galiba memeden kesmeye kendimi nasil daha iyi hissedebilecegimi de bilmiyorum:(((( cok uzgunummmmm:(((((((

Neslihan Toker dedi ki...

bende de aynısı olmuştu.
sanki çocuğa kötülük ediyormuşum gibi hissetmiştim ve ağlamalarım da olmuştu.
ama kızım anne sütünden sonra daha kesintisiz uyumaya başlamıştı.
demekki zamanı gelmiş :)
sakin olun, sizinki de geçecek.
sevgiler...