20.07.2007

0 Ay + Oyuncaklar



Oyuncaklar bebeğinizin beden ve zihinsel gelişimine çok katkıda bulunur.
-Ben, kızımı 1 aylıkken yatağının başucuna taktığım, müzik çalan ve dönen oyuncakla tanıştırdım. Çok çeşitleri var, bizimkinde yıldız, bulut ve melek dönüyor.
O yaşta müzik mutlaka dikkatini çekiyor, dönen objelere de genel olarak bakıken; 1.5-2 aylıktan itibaren hepsine tek tek bakmaya başladı.
-3 aylıkken Playscool'un oyuncaklarını araştırmaya başladım. Resimdeki oyuncağı dayısı hediye etti. Oyuncağın adı "İkili Egzersiz Arkadaşım". Dik ve yatay durabiliyor. Kızımı ana kucağında oturtuyorum, onu da önüne koyuyorum. Pedallarına ayaklarını basarak müziği çalıştırabileceğini öğrettim. Çok çabuk öğrendi. Bir kaç kez müzik durduğunda ayağını pedala değdirdim. Renkli ışıklar, değişen müzik kızımı inanılmaz heyecanlandırdı. Tekmeleri daha da güçlenmeye başladı.
Yüzüstü dönmeye başladığında ise oyuncağı yere yatırdım. Bu da bebeğin uzanıp tutmayı öğrenmesini sağladı.
Şimdi kızım sıkıldığında salonumuzda baş köşede duran bu oyuncağına bakıyor ve kolunu ona doğru uzatıyor.
Bunun yanında yine Playscool'un "Ninnili Uyku Arkadaşım"ı var. Yatağındayken sakinleştirici müziğiyle bebeğin uyumasına yardımcı oluyor.
-Ben Tomy'nin "Yıldızlı Rüyalar"ını aldım. Aldığım günden beri bebeğim onunla birlikte uyuyor. Hatta artık bu müziği duyduğunda "ee eeee" demeye başladı :)
- 3 aydan sonra bebeğiniz artık 1 cm'lik küçük ayıntıları görebilir duruma geliyor. Renkler her zaman önemli. Çocuk mağazalarında satılan renkli, eline ağzına aldığında zarar vermeyecek yumuşak oyuncaklar var. Doku farkı olan kumaşlarla ve ses çıkaran aparatlarla tasarlanmış bu oyuncaklar bebeklerin çok ilgisini çekiyor.
Oyuncak ve bebek malzemeleri konusunda Joker mağazasını tavsiye ediyorum. Ben Metrocity'dekine gidiyorum.

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Haba'nın Galt' ın çok güzel peluş oyuncakları, emzik tutacaklarıda var.
Bu ürünleri çok sevdiğim Hokuspokus mağazasından alıyorum.
Etiler Mohini' deki bu renkli mağazayı yada internet sitesiniz kesin tavsiye ediyorum.
www.hokuspokus.com.tr