23.07.2007

Bebek Bakıcısı

Çok zordur minicik bebeğinizi yabancı birine emanet etmek. Ben kızım 20 günlükken bir bakıcı işe aldım. Bir kaç ay evden iş yapacaktım, sonra da işe gidip gelmeye başlayacaktım.
Eşimle internetten bir şirket bulduk, aradık. Ellerinde çok uygun birinin olduğunu söylediler. Bayanı getirdiler tanıştık. Eli yüzü temiz yaşlıca bir bayandı. Bize referansının numarasını verdi. Sabah aradım. Bana işe alacağım bayanı çok methetti. Ne güzel diye düşündüm, hiç tanımadığım biri bana yardımcı oluyor.!!
Bayan işe başladı. İlk gün Ela'ya şekerli su içirmeye kalktı, biberonun nasıl tutulduğuna, sterilizasyonun nasıl napıldığına dair hiç bir şey bilmiyordu. Yani anlayacağınız referanslar düzmece imiş.
İki ay boyunca yeni uygulamaları öğretmeye çalıştık ama nafile.
Bakıcı işe alırken size tavsiyem;
Referanslarını iyice araştırın.
Önceki işinden neden ayrılmış sorun.
Şirketlerden bakıcı bulursanız bir maaş da şirkete veriyorsunuz. Aslında en güzeli tanıdık birilerinin önerisiyle bakıcı bulmanız.
Yabancı bakıcı işe alacaksanız mutlaka pasaportunu alın.
Yabancılar da ülkelerine göre farklılık gösteriyor, dikkat edin!!
İş görüşmesinde ondan neler istediğinizi söyleyin.
Bazıları sadece bebeğe bakarım ev işi yapmam diyor.
Bazıları iş görüşmesinde ev işi de yaparım diyor ama işe girdikten sonra yapmıyor "yapamadığını" söylüyor.
Eğer yapabiliyorsanız evinize kamera yerleştirin.

Biz ikinci bakıcımızı aracı bir bayandan bulduk. Ermeniztan'dan gelip burada bakıcılık yapan bir bayandı. O da bebeği iki kere dışarı çıkaramam diyerek bir ay sonra işten ayrıldı.
Şu anda bebeğimi teslim ettiğim üçüncü bakıcımızı (kızım 4 aylık bu arada) komşumuzun tavsiyesiyle bulduk. Gözüm arkada kalmadan evden çıkabiliyroum.
Bunu bilinki!!
Hiç kimse bebeğinize sizin kadar iyi bakamaz. Sizin kadar sevemez.
O yüzden bakıcının ufak tefek şeylerini görmemezlikten gelin.
Bebeğinizi doğru yedirebiliyor, uyutabiliyor ve oyalayabiliyorsa bundan daha fazla bişey beklemeyin.
Malesef ülkemizde, "bakıcı olmak" çok basit. Temizliğe gitmemeyim bakıcı olayım diyen herkes bakıcı oluyor. Ve bu en çok çalışan anneleri vuruyor.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

Evet, kimse çocuğunA KENDİSİ kadar iyi bakamaz. Ama çalışmak gerekince bir bakıcı bulmak zorunlu oluyor. İnsanın gözü evden kalmadan dışarıda kalması da bir o kadar zor. Her gün dua ediyorum. Gerçekten de çocuğu iyice besliyor ve uyutabiliyorsa ve de sevecen olabiliyorsa pek çok olumsuz özelliğini görmezden gelmek gerekiyor. Hepimize şans diliyorum.

Adsız dedi ki...

merhaba,
ben henüz 2 aylık bir anneyim ve ilk bebeğim. Ben de çalışan bir kadınım ve henüz ücreti iznim bitmedi. Ama ben karar verdim ücretsiz izin alıcam 6 ay kadar ve sonra gerçekten iyi bir alternatif bulursam bebeğimin bakımı için işe dönücem. Bu annem olabilir yada kuzenim olabilir. olmaz sa kendim bakıcam. Çünkü bu yazılanları okudukça hayret ediyorum gerçekten. nasıl hiç tanımadığınız birine güvenebilir bebeğinizi bırakabilirsiniz. ve düşünüyorumda gerçekten çok zor durumda olmalısınız bunu yaptığınıza göre. yani maddi açıdan. Eğer öyle değilse bir kadının çalışmak uğruna kendi çocuğunun en başta psikolojisini sonrada sağlığını bir başkasına emanet edebilmesini mantığım almıyor.bende çalışan kadınım ve 28 yaşındayım üniversiteden beri bu yaşıma kadar hep çalıştım. ama şuan 2 aylık minik kızım herşeyden daha önemli. ve ben şöyle düşünüyorum bir bebek büyütmek bir insan yetiştirmek herşeyden önemli bir iştir.
ve eğer eğitimimiz iş deneyimimiz boşa gidecek diye düşünüyorsanız yanılıyorsunuz çünkü dedim ya bir insan yetiştirmek için de eğitim gerekiyor hayat tecrübesi gerekiyor ki güzel aklıbaşında bir birey yetişsin. tüm anneler bunu böyle düşünmeli ve en azından çocuk konuşup derdini anlatana kadar yabancı ellere teslim etmemeli. Ancak bu şekilde toplumumuzda sağlıklı insanlar yetişir. tabi çalışmak zorunda olan maddi zorlukları olan insanları kastetmiyorum. Onlar zorunluluktan çalışıyorlar. Ama zorunluluğu olmayanlar bunu birkere daha düşünmeliler. Ben hala düşünüyorum iş mi çocuk mu gidip geliyorum ama bana bu yazdığım düşünceler en iyi kararı verdirecektir eminim.
tüm annelere ve bebeklerine sevgiler...

çocuk bakıcısı dedi ki...

Merhaba, Çocuk bakımı ve bebek bakımı konusunda çok profesyonel yazılar yazmışsınız tebrik ederim.