1.07.2007

Emzirmenin İlk Günleri

Ben 20 Mart saat 23.05'de kızımı, Ankara Etlik Doğum Evi'nde spinal sezaryenle doğurdum. Bu arada doktorum Eylem Ünlübilgin'i çok iyi bir doktor olduğu için hepinize öneriyorum. Hatta devlet hastanesinde doğum yapacak olanlar için de bu hastaneyi öneriyorum. Ameliyattan sonra sezaryen yoğun bakıma alındım. Kızım da benden sonra yanıma geldi. Hemşire hemen emzirmem için göğsüme yanaştırdı Ela'yı. İçimden "anne oldum" dedim. Çok güzel bir his. Tabi göğsümden önce şeffaf bir sıvı geldi, ben bunu kitaplardan okumuştum, annem de söylemişti ama yine de bildiğimiz süt gibi beyaz bekliyordum:)
Ela daha çok minik olduğu için sürekli emmek istiyordu, sabah iki göğüs ucum da inanılmaz acıyordu. Görüş saati geldiğinde ailem, eşim bizi görmeye geldiler, odamıza geçtik. Ben ve Ela çok iyiydik, göğüs uçlarım hariç. Annem ve ablam, Ela ağladıkça emzirmem gerektiğini söylüyorlardı. Halbuki daha 10 dakika önce emmişti. Çok zor anlardı. İmdadıma chicco'nun göğüs koruyucusu ve arkadaşım Aslı'nın önerdiği "PURE LAN 100" kremi yetişti. Emzirirken koruyucuyu takıyordum, sonra da sütten biraz göğüs ucuma sürüp nemlendiriyor sonra da kremi sürüyordum. İlk ağzına aldığında çok acı çekiyordum ama sonra geçiyordu.
Ben vazgeçmedim, sizin başınıza da gelirse siz de vazgeçmeyin. Kızımı anne sütü ile beslediğim için, gerçekten içim çok rahat. "Madem anne oldum, bunları da çocuğum için yapmalıyım" diye düşündüm.
Emzirme'nin bebeğiniz ve sizin için önemini siz de okuyun.

Hiç yorum yok: