10.07.2007

Yanlış Beslemek

Geçen gün Ela'yı doktora götürdüğümüzde bir çiftle karşılaştık. 2 aylık erkek bebekleri vardı. Anne güler yüzlü bir bayandı, kendi annesiyle ve eşiyle gelmişti. Ela'yı ana kucağında görünce yaklaştılar ve sohbet başladı.
-Sizinki kaç aylık? Bizimki 2 aylık...
-"Nasıl besliyorsunuz" diye sordu.
Ben de
-"Anne sütüyle" dedim.
Şaşırdı ve kendini korumaya geçti:
-"Ben de emziriyordum ama sütüm yetmiyor, mama veriyorum artık. Bir de meyve suyu..."
Bunu duyunca dumura uğradım. 2 aylık bebek için meyve suyu takviyesi çok gereksiz ve çok tehlikeli. Kime sorarak ne amaçla. Anne sütünde herşey var zaten.
-"Lütfen vermeyin, şeker zararlıdır. Daha çok minik" dedim.
Baba hemen atladı ve
-"Biz doğal meyvenin suyunu veriyoruz" dedi.
"Aferin sana" dedim içimden. İyi bari içim rahatladı, hani hazır meyve sularından vermiyorlarmış da gerçek meyveyi sıkıp veriyorlarmış.*?!+^#**?!!!!!
O bebeğe çok üzüldüm. Çünkü kendi düşüncelerinden başka bir şey duymak istemeyen bir ebeveyne sahipti ve yanlış besleniyordu.
Ela gülücükler saçıyordu o an, diğer bebek de sinirli, huzursuz ve kıpır kıpırdı.
Lütfen doktorunuza danışmadan eski uygulamaları çocuğunuzda denemeyin.

Hiç yorum yok: