29.01.2009

Bebeği Yatağına Alıştırmak


Dün 3 aylık bir bebeği olan arkadaşımla telefonda konuşurken, bu yazıyı yazmak aklıma geldi.

"Bebeği Yatağa Alıştırmakla" ilgili üç örnek anlatacağım. Üçünü de okurken kendi çocuğunuzu karşılartırmayın.

Her çocuk farklıdır. Anneyle çocuğun koordinasyonu önemlidir.

Arkadaşım, bebeğin sürekli emmek istediğini ve hep kucakta olmak istediğini, yatağına alıştırmaya çalışırken de ağladığını anlattı.

Benim o zamanlardaki halim aklıma geldi.


  • Kızım Ela doğduğunda özenerek aldığımız beşiğinde hiç yatmadı. Sallanmak da istemedi. Beşiği kaldırıp karyolasını kurduk. Hiç sallanmadan (ne ana kucağında ne de beşikte) 6 aylığa kadar uyudu.



Emzirmek için kucağıma alıyor, yarım saat emzirip gazını çıkarıp yatağına yatırıyordum.

6 aylıktı, ben işten ayrılmıştım, hastaydım...

Bir gün gündüz uykusunda yanına yatarak emzirdim. Bana çok kolay geldi, kızım da daha uzun süre uyudu.

Çok hoşuma gitmişti.

Bu uygulamayı gece uykularında da yaptım(HATA YAPTIM). Ama yanında uyuyakaldığımda sabah beraber uyanmaya başladık.

İki gün içinde, tabi bu bebeğimin çok hoşuna gitmişti ve artık benimle yatmaya alışmıştı.

O gün bu gündür Ela (21 aylık) gece bir kere uyanıyor, süt içiyor, eğer yanından kalkarsam, bir kere daha uyanıyor. Yani benim gece uykum çok az diyebilirim.

Bunu anlattım arkadaşıma. Bu aylarda yatağına alıştırsan iyi olur dedim.

  • Başka bir arkadaşım da; bebeğini doyurduktan sonra yatağına koyuyor, "haydi uyku vakti uyu bakalım" deyip odadan çıkıyordu. Bebek bir kaç kez mızırdanıp annesinin gelmesini bekliyordu. Anne odaya gitmeyince uyuyakalıyordu. Sonra, sesi güçlenip, daha kararlı hale geldiğinde (1 yaşından sonra) yataktaki ağlamalar fazlalaştı ve gece vakti apartmandaki herkesi uyandırmamak için yanlarında ebeveyn yatağında yatırmaya mecbur kaldılar.



  • Bir başka arkadaşım, beşiği ebeveyn yatağının yanına koydu. Emzirmek için yanına alıp emzirdi. Hatta bebek büyüdüğünde anne baba beraber yattılar.

  • Şimdi 28 aylık ve kendi odasında yatağında uyuor. Hatta karyolanın ön korumasını kaldırmışlar. Düşmeden yatabiliyor. Sadece bazen gece kalkıp su istiyormuş o kadar. Odasına ve yatağına çok kolay alıştırdılar anlayacağınız.


Bebeğimizin huzurlu, mışıl mışıl, ama kendi yatağında uyuması için; hepimizin tüm ebevenylerin yapması gerekenler şunlar:

-Mutlaka emek vermek gerekiyor.
-Uyku saatlerine özen göstermek, olabiliyorsa uyku saatinde mutlaka evimizde olmak gerekiyor.
-Eğer yatarak emziriyorsak, uyuyakalmadan yanından kalkmak gerekiyor.
-Gece sebepsiz uyanırsa, yanına gittiğimizde konuşmadan, sırtını kaşımak, okşamak ve yeniden uykuya geçmesini sağlamak gerekiyor (psikolog önerisi)
-Yatağını ve odasını özendirmek için bir kaç sevdiği oyuncakları asmak, süslemek gerekebilir.
-Odasına sadece uyumak için değil, özel oyunlar yaratarak, odasına özendirmek gerekebilir.

Bu konuda ve bebeğinizle ilgili daha birçok konuda yardım alabileceğiniz bir site ve danışman buldum.

Alanur Özalp'in bebeklerle ilgili fikirlerini okumanızı, dinlemenizi tavsiye ediyorum.

Hiç yorum yok: