29.01.2009

Beş Şişle Çocuk Eldiveni

Pratik çocuk eldiveni örmeye ne dersiniz. Benim iki günümü aldı. Gerçekten kolay. 5 şiş sizi korkutmasın



Yapılışını çok detaylı anlatıyorum:

Başlangıç: 5 şişle 48 ilmek başladım. Her 4 şişe yaklaşık eşit paylaştırarak 48 ilmeği dağıttım.



Normal bir örgüye başlar gibi yapıp, bir şişin ilmeğini tamamladığım zaman (12 -13 adet ilmek) diğer şişe ilmek aldım. 48 ilmek olunca 4 şişi birleştirip 2. sırayı örmeye devam ettim.




Elinizde 5 şişi tutmaya alıştığınızda çok zevkli ve kolay olduğunu göreceksiniz.

Lastik Kısmı: Bir ters bir düz örgüyle 23 sıra lastik ördüm.

Lastiği istediğiniz kadar uzun örebilirsiniz. Yettiğini düşüğündüğümde düz örgüye geçtim ve 2 adet (her iki yandan) arttırdım.

Gövde Kısmı: Baş parmağa kadar ben 10 sıra ördüm. Siz elinize ölçerek daha uzun da yapabilirsiniz.



Baş Parmak: Eldivenin sağından 12 ilmek baş parmağa ayırmalıyız. Bunu yaparken 6 ilmeği bir şişten, 6 ilmeği diğer şişten alarak ayırmalıyız. Yani tam sağda olmalı baş parmak.

12 ilmeği bir iğneyle ipe alıp kalan ilmeklerle eldivene devam ettim.

Gövde Kısmı: 25 sıra ördükten sonra ilmekleri iğneye alıp büzdürdüm ve diktim.

Baş Parmak: 12 ilmek bıraktığım baş parmağın ilmeklerini 3 şişe geçirdim (ilmek az olduğu için 4 şişle örebilirsiniz). Örerken eldivenin gövde kısmına (yani baş parmakla işeret parmağının arasındaki ağ kısmına) geldiğimde 3 adet ilmek aldım. Böylece öreceğim baş parmakla, eldivenin gövdesi arasında delik olmadı.



Bitiş: Yeteri kadar ördükten sonra ilmekleri iğneye alıp büzdürdüm ve dikerek bitirdim.

Süsleme işi size ait.

Kolay gelsin.

Hiç yorum yok: