29.01.2009

Çocuk Öksürüğü İçin "Kara Turp"


Kızımın bitmek bilmeyen öksürüğü için doğadan yardım almaya karar verdim.

Önce şifalı bitkilerden çay, sonrada bir arkadaşımın tarif ettiği kara turp efsanesi...

22 aylık kızımın hastalığı geçti mi diye beni arıyan; "aa biliyor musun kara turpla birşey yapıyorlar" diye bu tarifi ya da buna yakın tarifleri verdiler. Demekki kara turp efsanesi dilden dile herkesin bildiği bir öksürük kesme metodu olmuş.

Ben de denedim. Faydasını gördüm. Şimdi ben de tecrübeli olduğuma göre diğer annelere önerebilirim. Sadece çocuğunuz için değil kendiniz de içebilirsiniz.

Öksürük İçin Kara Turp Efsanesi'nin Yapılışı:

1 adet Kara Turp

1 küçük kuru soğan

bal, karabiber, limon

Turbun içini kabak oyar gibi oyuyoruz, içine yarım soğanı (ince rendeleyerek), balı, çok az karabiberi ve bir kaç damla limonu koyuyoruz. Ama tıka basa olmamalı. Turbun altından küçük bir delik açıp bir kaba akmasını sağlıyoruz. Akan sıvıyı kaşıkla çocuğumuza içiriyoruz. Tabi soğanlı oluşu içmeyi kolaylaştırmıyor. Eğer yutmak istemiyorsa, sadece bal koyarak da yapabilirsiniz.

Hatta başka bir tarif; turbu rendeledikten sonra sıkıp, suyunu balla karıştırıp içirmek de olabilir.

Sonuçta kara turpla balın çok iyi karışması ve birbirine geçmesi önemli.

Umarım hastalıklar çabuk biter...

Hiç yorum yok: